Népszerű bejegyzések

2012. január 14., szombat

GONDOLATOK AZ ANYAORSZÁGON KÍVÜL ÉLŐ MAGYAROK HELYZETÉRŐL(hangsúly,a délvidéki magyarok)

SZERETEM A VAJDASÁGOT! <3
SZERETEM A DÉLVIDÉKET! <3
Ott születtem azon a tájon,minden gyökerem a VAJDASÁGI FÖLDBEN VAN!
Azt vallom,hogy az élet sodródás születés és halál közt,miközben sohasem engedhetjük meg,hogy az ár gyökerestül vigyen el bennünket!Próbálok jómagam is megkapaszkodni gyökereimben!
Ezért is van sok jó barátom a VAJDASÁGBAN és még több ismerősöm.
Húsz évvel ezelőtt (munkámnak köszönve) megjártam a VAJDASÁG MINDEN KÖZSÉGÉT (44 van belőlük).
Trianonnal a Vajdaság és az egész DÉLVIDÉK ki lett ragadva az anyaország kebleiből.Fájdalmas és soha sem gyógyuló seb lett ejtve ezzel az ottani magyarságra.Sajnos azt hiszem,hogy ennek a magyarságnak ezzel a sebbel kell élnie,túlélnie és megmaradnia!
Ez egyre nehezebb az idő múlásával,habár azt mondják,hogy az idő gyógyítja a sebeket.Egyre nehezebb,mert napról napra,évről évre a magyarság létszáma a Délvidéken egyre csökken (a természetes,de erőszakos asszimiláció folytán is) sajnos.
Hogy a Trianoni békeszerződés igazságos volt-e?
NEM!SZERINTEM SEM!
De,sokszor tettem fel magamnak a kérdést(és biztos nem csak én) hogyan lehetne ezt az igazságtalanságot orvosolni!?
Igazi választ nem tudtam magamnak adni.
Mindenesetre nem tudom elfogadni az olyan megoldásokat,amelyeket egyes szélsőséges személyek kínálnak,hogy ezt erőszakkal kell helyreállítani.Ugyanakkor, ugyanezek a személyek Magyarország kiválását szorgalmazzák az Európai Unióból.
A jelenlegi magyar hatalom kevés döntése mellé tudnék állni,de AZT,HOGY TÖRVÉNYES LEHETŐSÉGET BIZTOSÍTOTTAK A MAGYARORSZÁG HATÁRAIN KÍVÜL ÉLŐ MAGYAROKNAK A KETTŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁGRA,TÁRT KAROKKAL EL TUDOM FOGADNI(habár itt sem ártott volna egy kissé alaposabb előkészítés,hogy egyes magyar emberek,akik most de jure igen,de de facto nem élhetnek a kettős állampolgárság lehetőségével-FELVIDÉKI MAGYAROK!-gond nélkül lehessenek kettős állampolgárok)
Személyesen,  a Trianon által az anyaországból kirekesztett magyarok minél sikeresebb integrációját az összmagyarság életébe pont az EURÓPAI UNIÓS TAGSÁGBAN LÁTOM és NEM AZ UNIÓBÓL VALÓ TÁVOZÁSBAN!
A HATÁROK NÉLKÜLI EURÓPA BIZTOSÍTHATJA A MAGYARSÁG LEGSIKERESEBB ÚJRA INTEGRÁCIÓJÁT ÉS NEM A KÍNAI FALAK EMELÉSE,DE SEMMIFÉLE ERŐSZAK SEM!
Egy ilyen EURÓPÁBAN türelmes,következetes,argumentált kiállással kell küzdeni a kisebbségek jogainak érvényesítéséért mindenütt!
Ott ahol csak személyi és kulturális autonómiára van lehetőség,ott azért kiállni,ott pedig ahol elérhető a területi autonómia is,azért kell küzdeni.
MINDEN MÁS MEGOLDÁS,SZERINTEM CSAK ÁRTANA AZ ANYAORSZÁGON KÍVÜL ÉLŐ MAGYARSÁGNAK,SZÜKSÉGTELEN OLAJ LENNE A TŰZRE ÉS NEHEZÍTENÉ A MÁS NEMZETEKKEL VALÓ EGYÜTTÉLÉSÜKET,AMIBŐL AZTÁN CSAK ÚJ SZÜKSÉGTELEN KONFLIKTUSOK ALAKULNÁNAK KI.
Ezek a konfliktusok,sajnos legtöbbször az ottani magyarság kárára történnének és ezt senki sem akarhatja!
EZÉRT, SZERINTEM KÖZÖS EURÓPA,AHOL INTEGRÁLÓDHAT A MAGYARSÁG KULTURÁLISAN,OKTATÁSBAN,GAZDASÁGILAG(különböző magyar régiók gazdasági együttműködése) stb.
MINDEN MÁS MEGOLDÁS SZERINTEM ELEVE KUDARCRA VAN ÍTÉLVE ÉS CSAK ÁRTHAT A MAGYAR ÉRDEKNEK!
Aki másképp látja,legyen kedves argumentáltan leírni,de hülye szólamokat meg nagy nemzetieskedéseket nem kérek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése